رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به پیگیری‌های همه جانبه دولت و این سازمان برای حل مشکلات پرستاران، خبرهای خوشی برای آنها بازگو کرد.

پرستاران

به گزارش همشهری آنلاین،‌ چند روزی است که در برخی شهرهای کشور پرستاران نسبت به عدم رسیدگی به خواسته ها و مشکلات خود دست به اعتراض زده اند و تجمعات شکل گرفته است.

پرستاران به عنوان نیروی‌های درمانی خط مقدم درمان بیماران نقش بسزایی در فرایند درمان بیماران در مراکز درمانی دولتی و خصوصی و... دارند به طوری که حضور پرستار بر بالین بیمار همچون مرهی برای جسم رو ح بیمار موثر و کار ساز است.

جامعه پرستاری خدمات زیادی در دوران دفاع مقدس و در ادامه در دوران بحرانی شیوع کرونا داشته است و در روزهایی که این ویروس شوم و مرگ آفرین در کشور جولان می داد و همه در اضطراب و ترس ناشی از ابتلا به این بیماری به سر می بردند پرستاران با ایثار و جانفشانی خود همچون سپری حافظ سلامتی آحد مردم بودند.

اکنون برخی خواسته‌های جامعه پرستاری مانند پرداخت مطالبات و معوقات، اضافه کار اجباری و مبلغ ناچیز دریافتی پرستاران از قبل آن، اجرای نامطلوب تعرفه گذاری خدمات پرستاری و.... از جمله مشکلات مبتلابه این عزیزان است.

احمد نجاتیان، رئیس کل سازمان نظام پرستاری درباره «آخرین وضعیت رسیدگی به خواسته‌ها و مشکلات پرستاران»، بیان کرد: تقریبا تمام نهادهای کشور وارد این حوزه شدند تا مشکلات جامعه پرستاری که به حق هم است رسیدگی گنند.

وی خاطرنشان کرد: شاید یکی از آخرین پیگیری‌هایی که داشتیم جلسه‌ای بود که در خدمت محد رضا ظفر قندی، وزیر بهداشت داشتیم که وی و رئیس جمهور تاکید جدی بر حل معضلات نظام سلامت داشتند؛ به ویژه حوزه پرستاری که موضوعات کلی را خدمت وی ارائه دادیم و قرار شد وزیر بهداشت در اولویت کاری خودش قرار دهند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ابراز کرد: از نقاط دیگری که امروز انتخاب افتاد این بود که خدمت معاون دادستان کل کشور بودیم که عدم اجرای قوانین دربرخی حوزها را پیگیری کنند؛ بیشترین مشکلی که الان در پرستاری داریم این است که قوانینی در مجلس مصوب شده اما به صورت کامل اجرا نشده است.

نجاتیان افزود:‌در برخی بخش‌ها مثل بخش خصوصی که اصلا اجرا نشده که این این را گفتیم و قرار شد دادستانی نیز به حمایت از حقوق از دست رفته جامعه پرستاری و مردم ورود جدی کند.

وی درباره آخرین اقداماتی که صورت گرفته و اینکه آیا بودجه ای تعلق گرفته است؟ اظهار کرد:‌۷ همت در هفته گذشته که اعلام کردم به دانشگاهها پرداخت شده و طبق اعلامی که به دانشگاهها شده موظف شدند در حوزه پرسنلی به ویژه پرستاری پرداخت کنند و دانشگاهها شروع کردند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: دو سه ماه کارانه ها را پرداخت کردند البته عدد کارانه ها عدد درستی نیست و خیلی شفاف نیست اما بخشی از مطالبات در حال پرداخت است اما مشکل عمده این است که به طور زیر بنایی مشکلات را حل کنیم.

نجاتیان اضافه کرد:‌ به طور کلی سطح حقوق و دستمزد پرستاران پایین است و نیروی پرستاری نیز کم است و اضافه کار اجباری داریم؛ اینها مسائلی است که باید به صورت ریشه‌ای حل شود.

وی ادامه داد:‌امیدواریم در یکی دو روز آینده قیمت مبلغ اضافه کار توسط سازمان اداری استخدامی و وزارت بهداشت اعلام شود؛ضمن اینکه مجوز استخدام ۲۵ هزار به دانشگاهها را بدهند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ابراز کرد: به نظرم اینها در کوتاه مدت یک فشار کاری را از دوش همکاران پرستار بر دارد و قطعا امیدوار می‌شوند که نیرو وارد سیستم می‌شود و ان شاءالله مبلغ اضافه کاری نیز به حدی که مقداری قابل قبول باشد برسد.

نجاتیان درباره وضعیت فعالیت مراکز درمانی، متذکر شد: بالاخره اعتراضاتی در خیلی نقاط وجود دارد اما در کل وضعیت ارائه خدمات ما در بیمارستانها به وضعیت پایداری رسیده و بیمارستانها با توان کامل در حال خدمت رسانی هستند؛ البته در برخی بخش ها با مشکلاتی مواجه هستیم که در حال حل و فصل این موضوع هستیم

کد خبر 876651
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • حسن IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    10 1
    پرستاری شغل تخصصی وبسیار طاقت فرساست و مسولین نباید به خود اجازه دهند حق وحقوق این قشر زحمتکش و دلسوز ضایع شود نبود پرستار دربیمارستان مساویست با تعطیلی بیمارستان و کل شبکه درمان
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    9 4
    مبلغ رو اعلام کنید «مناسب» «خوب» «قابل توجه» اینها همه واژه‌های کیفی هستند که تعریف درستی ندارن و از فردی به فرد دیگر متفاوت هستند باید از داده‌های کمی استفاده بشه تا بشه روی کم یا زیاد بودن اون بحث کرد
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    1 1
    کارشناسان علوم آزمایشگاهی کل ماه رو سرکار میرم در ماه ۲۶روز فیکس هستن به داد پرسنل علوم آزمایشگاهی ها برسید حقوق آزمایشگاه از معلم که نصف سال تعطیل هست بیشتر باشه
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    0 1
    چرا هميشه حرف هاشون واضح نیست 🤔🤔
  • سارا IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    0 1
    سلام و وقت بخیر متاسفانه بیشترین و بهترین خدمات توسط پرستاران بایستی در بیمارستان ها ارائه شود اما بهره مندی از مزایا و جایگاه پرستاران در امور مالی بیمارستان هیچ! ما خسته ایم خسته .... ما خسته ایم از اینکه حتی در تعطیلات رسمی کشور هم باز باید منتطر بمانیم تا ببینیم از ساعت کاریمان کسر می شود یا خیر. و هزاران مسئله دیگر.
  • رحمتی IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    1 1
    چرا میخواید با پرداخت مطالبات ما پرستارارو گول بزنید، چرا حرفی از فوق العاده خاص نمیزنید، مطالبتت رو که بالاخره مجبورید بدید چون طلبمونه از شما، ما الان فقط و فقط و فقط حق فوق العاده خاص رو اونم با ضریب کاملا3K میخوایم،
  • الهام IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    2 1
    حقوق پرستار واقعا کم است
  • لیلا IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    2 0
    با این مبلغ حقوق، اضافه کار و.. توهین به قشر پرستاری به حساب میاد، ما تقریبا در حدود یک کارگری که تحصیلات ندارد و استرس جان انسانی راهم ندارد هم نیستم، کارگر روزی 600 تا 700 حقوق میگیرد در حالی که یک شیفت اضافه کاری ما 140 تومن میشه، باید با این شرایط انگیزه داشت؟
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    2 2
    همه کارهارا پرستاران انجام می‌دهند پول زیاد دکترا می کیرند این بود عدالت علی